Iš Romuvos nei su šautuvu, nei su botagu neišprašysit

13962662_1076641799039990_1864603959825410537_n
Akys Girioje nuotr.

Kai skaičiuoju savo stažą Romuvoje, tai nustembu, kad laikas iš tiesų greitai bėga – jau daugiau nei 15 metų dainuojant, aukojant ir aukojantis, kūrenant ugnį. O atrodo, kad taip neseniai drebančiomis kojomis žengiau prieš bendruomenę, kad garsiai ištarčiau – „senasis baltų tikėjimas dabar yra čia, mano širdyje. Dabar mano pareiga tęsti šį kelią.“ Esu iš tų žmonių, kurie rimtai žiūri į priesaikas, nors niekas jų vykdymo ir netikrina. Kitaip tariant, nereikia man prievaizdo su botagu, kad vykdyčiau pačios prisiimtus įsipareigojimus.

Per tuos metus susidūriau su ne vienu subtiliu bandymu išvilioti mane iš Romuvos. Kiekvienas bandymas baigdavosi nesėkme, nors dažnai bandydavo geri draugai ir pažįstami. Žinot tas keistas provokacijas – štai žiūrėk, tas pabėgo iš Romuvos, anas pasitraukė iš bendruomenės ir jiems sekasi puikiai – jie sukūrė savo folkloro grupes, savo rekonstruktorių klubus, savo bendruomenes. O man visada kvietimai „gal susirinkime atskirai pasidainuoti dėl savęs“ atrodė beprasmiški – kam man gaišti laiką ir eiti pasidainuoti trise, jei galiu dainuoti su visa bendruomene? Kokia čia sėkmė pasprukus organizuoti beveik identiškus renginius (šventes, koncertus, stovyklas) ir nieko naujo ar kitokio nei Romuva nesukurti, tik daryti tą ne žmonėms ir su žmonėmis, o mažoje penkių žmonių grupelėje? Gal kiti ir mato tame tikslą, o man visada norėjosi eiti į žmones ir būti su žmonėmis.

Romuvos stovykla

Tai štai aš čia – dar vienoje Romuvos stovykloje. Dievai apdovanojo mus saule, kai visas Vilnius mirko lietuje. Romuvos stovyklos smarkiai pasikeitė. Tais senais laikais, kai, įtikinusi tėvus, kad aš tikrai noriu visą savaitę gyventi palapinėje ir maitintis vien sumuštiniais ir koše su konservuota mėsa, išvažiavau į pirmą savo stovyklą, mes gyvenome gentyse su dar 30-50 kitų paauglių. Vieną gentį nuo kitos skyrė tik aukštos nenušienautos žolės sienelės. Kiekviena gentis užsikurdavo bent po tris laužus ir garsiai dainuodavo prie jų iki paryčių. Būdavo užmiegu su sutartinės garsais ausyse, o atsibudusi dar girdžiu vieną kitą giesmę – bent jau ten, prie Amžinosios Ugnies. Eidavau ir aš prie jos budėti – šnekėdavomės iki paryčių, o paskui užmigdavome pasikloję miegmaišius čia pat prie aukuro ir vis pakurstydami ugnį sulaukdavome ryto.

IMGP3856
Žaidimai Romuvoje

Šiandien Romuvos stovykloje tėra tik viena didelė gentis. Bet taip turbūt patogiau, nes toje gentyje paauglių – gal kokie 10. Visi kiti – šeimos su mažais vaikais. Taigi atvažiavus su Žemyna man atrodė, kad patekau kaip tik ten, kur turėjau būti. Visą dieną mėtėmės kamuoliu, statėme bokštus iš akmenukų, kalėme kažką su lazdomis ir taškėmės purve. Buvo gera repeticija prieš lauko darželį, kitais metais ir jūs atvažiuokite. Pamatysite ir nustebsite, kokie jūsų mažiukai tampa savarankiški, kaip dingsta jų irzlumas, kad jiems visai nereikia nei žaislų, nei animacinių filmukų iš jūsų planšečių. Užteks kokio storesnio pagalio ir akmens ar plytos.

O ką tuo metu darysite jūs? Tuo metu jūs sėdėsite po didžiuliu klevu ir dėkosite dievams, kad turite ramią popietę, gerą draugiją šalia ir esate laimingas. Nes gamtoje ir jums nieko netrūks. Neturės reikšmės nei pinigai, nei darbas, nei naujas namas, apie kurį svajojate, bet neįperkate. Iš tiesų žmogui reikia labai nedaug – savos kultūros, bendruomenės ir dešrelės prie grikių.

13963056_1076644662373037_352201468904506974_o
Žolinės šventė. Akys Girioje nuotr.

Dar žmogui reikia švenčių. Nėra geresnės vietos atšvęsti Žolinės už Romuvos stovyklą. Bet čia neturiu nė vieno žodžio, kuris padėtų apsakyti, turite atvažiuoti ir kartu su visais giedoti Žemei Motinai. Galiu tik pacituoti savo pačios įspūdį:

14066438_1076645065706330_2697485023329886188_o
Vaidila Ignas. Akys Girioje nuotr.

Šiemet Romuvos stovykloje nepaprastai atsigavau. Tikėjausi prasto oro, koks įprastas šią vasarą, ir sunkumų su Žemyna, nes važiavom tik dviese. O iš tiesų mus pasitiko šilta saulytė, vos keli lašai lietaus per visas keturias dienas, būrys nuostabių vaikų ir ramybė! Ir nustebino, kokia jau didelė ir savarankiška, pasirodo, pasidarė mano dukrytė – visai paprasta buvo susitarti ir viena kitai padėti 🙂 dabar jau drąsiai dviese važiuosim stovyklauti!
Nuostabiausia buvo Žolinės apeiga! Staiga pakilęs vėjas ir juodi debesys pranašavo liūtį. Bet užgiedojus rimo rimo tūto vėjas ėmė rimti, debesys apdovanojo švelniu lietumi, nušvito saulė ir danguje pasirodė vaivorykštė, kokios seniai nebuvau mačius. O tuo metu vaidila Ignas giedojo Perkūnui! Mes aukojome Žemynėlei ir tikrai šypsrna nedingo nuo veidų, nes buvo taip gera. Ačiū visiems dievams, protėviams ir žmonėms. Taip gera turėti bendruomenę! Tebūnie Darna!

Žemynos kanklės

14067974_1076645979039572_5656493790354737326_o
Šios mergytės gimimas buvo gražus dulos Ingulos ir Žemynos kanklių dėka. Akys Girioje nuotr.

Turbūt esate girdėję bent viena ausimi apie tokį dalyką kaip muzikos terapija. Apie ją aš esu irgi girdėjusi tik viena ausimi, bet sunkiausiomis gyvenimo akimirkomis siūlau įsijungti Žemynos Trinkūnaitės kanklių muziką. Mano mažoji Žemynėlė gimė aidint šiai muzikai. Ir man tai buvo pati didžiausia parama gimdymo metu.

Ir štai, kai vėl bendrauju su Žeme Motina pačiu artimiausiu būdu, Žemyna Trinkūnaitė kaip tyčia išleidžia dar vieną CD su devynstygių kanklių muzika, kuriame yra net 21 kompozicija. Esu be galo dėkinga gavusi šį CD dovanų, dabar jis lydės mane dar vienoje kelionėje kabant tarp mirties ir gyvybės.

Žemynos kanklių muzika buvo pristatyta Žolinės šventės metu Sotvaro šventykloje. Vis dar galite išgirsti pristatymą rugsėjo 7 dieną. Jei laukiate kažko sunkaus ar ypatingo – tai geriausia terapija. Geresnės nerasite.

Parašykite komentarą

